Как да отслабнем преди лятната отпуска?

Как да отслабнем преди лятната отпуска?

Публикуван: 16.06.2016

Прегледи: 20

Всички искаме да изглеждаме добре, когато най-накрая отидем на мечтаната почивка и прекаваме по цял ден на плажа. За съжаление, липсата на време за редовен спорт и забързаното ежедневие възпрепятстват желанието ни да намалим сантиметрите на талията си и да регулираме теглото си преди настъпването на лятото.

Важно е да не прибързваме с необмислени диети, а да разберем как действа човешкият метаболизъм. Това е обмяната на веществата в тялото и тази обмяна включва както разграждане на веществата, които приемаме чрез храна, така и изграждане на тъканите. Темповете на тези два процеса зависят от фактори като редовното хранене и физическото натоварване.

Когато отслабваме, ние трябва да се стремим към ускоряване на разграждането на мазнини. За съжаление, много от съвременните диети водят повече до загуба на мускулна маса, отколкото на мазнини. Това може да доведе до негативни последици върху тялото ни, тъй като не бива да забравяме, че мускулите са главни центрове за изгаряне на калории.

Тук идва ролята на една не толкова позната, но изключително важна субстанция – хромът.

Как действа хромът?

Хромът е един от жизненоважните за организма микроелементи. Той играе ключова роля в метаболизма на въглехидратите, защото е небходим за правилното действие на инсулина и нивото му в кръвта. Основната задача на инсулина е подпомагане на усвояването на глюкозата, чийто основен източник са въглехидратите. Следователно, хромът подпомага усвояването на въглехидратите в тялото, изгарянето на мазнини и повишаване на енергията в клетките. В допълнение към това редовният прием на хром спомага за намаляване на глада за сладко, както и поддържане на здравословни нива на кръвна захар.

Ето защо е изключително важно да включим хром в хранителения си режим, ако искаме да сме в добра форма за дефилето по бански.

Как да си набавим хром?

Хром пиколинат се счита за най-добрият източник на хром. Бирената мая е сред най-богатите източници на този микроелемент, но храни като царевица, ябълки, цвекло, домати, пшеничен зародиш, пълнозърнест хляб,  трици, сладки картофи, черен пипер, мащерка също съдържат хром. За съжаление,  приемът на тези храни не би могъл да осигури минималната препоръчителна дневна доза от 200 мкг хром.