Сънят е здраве, сънят е красота, сънят е щастие

Сънят е здраве, сънят е красота, сънят е щастие

Публикуван: 18.03.2022

Прегледи: 50

“Качествен сън, здрав ум, щастлив свят!”
Под този надслов тази година светът празнува Световния ден на съня, който по традиция се отбелязва последния петък преди настъпването на пролетта.
Спим ли добре? Как качеството на съня се отразява на здравето ни? Колко трудно е да се радваме на качествен сън днес? Нека се опитаме да отговорим на някои от тези въпроси.
 

 

Мечтаеш ли за приказен сън?

Проблемите със съня спохождат 80% от българите[1], а сред водещите причини за недоспиване са ежедневния стрес, тревожни мисли, свързани с финанси, работа, задъжения, преумора, емоционални събития, болка, възраст и болести. Световната пандемия задълбочи и проблемите със съня, а страховете, свързани с нестабилната политически икономическа конюнктура ще продължат да ни създават кошмари и през идващите месеци.
 

Колко е важно да спим добре?

Само една безсънна нощ се отразява неблагоприятно върху способността ни да учим, да се концентрираме и да помним. Безсънието причинява умора, раздразнителност и намалена дееспособност. Натрупването на дефицит на сън се асоциира с повишен риск от тревожност, депресия, склонност към нараняване, затлъстяване, сърдечно-съдови заболявания и диабет[2].
За да бъде сънят качествен, е важно той да бъде:
  • Достатъчно продължителен (минимум 7 часа)
  • Непрекъснат
  • Да преминава през всички фази - заспиване, лек сън, дълбок сън (за физическо възстановяване) и REM сън (обработка на информация, емоционално възстановяване)

Как да си помогнем, когато сънят така и не идва?

Макар и да звучат банално и често да ги подценяваме, редовният режим и добрата хигиена на съня са първата стъпка, която трябва да се уверим, че следваме, преди да потърсим други решения.
  • Стремете се да си лягате и ставате по едно и също време всеки ден, включително и през почивните дни;
  • Избягвайте кофеина, алкохола и тежките вечери;
  • Движете се през деня, но оставете интензивните тренировки за по-ранните часове;
  • Осигурете си оптимални условия за сън – спете на тъмно и хладно, без дразнители
  • и с удобен матрак и възглавница;
  • Релаксирайте преди лягане – с лека музика, медитация или приятна книга;
  • Когато не можете да заспите – не включвайте телефона или телевизора, синята светлина буквално прогонва съня, т.к. пречи на производството на мелатонин – „хормонът на съня“

Когато нищо не помага

Хапчетата за сън, изписвани по рецепта могат да бъдат краткосрочно решение за тези със сериозни проблеми със съня и тревожност. Но те в никакъв случай не са безопасни. В края на краищата хапчетата за сън могат да имат много странични ефекти и да предизвикат пристрастяване.  Има и алтернативи на сънотворните, като естествени или хомеопатични продукти, подпомагащи съня, които също се предлагат в аптеките. Част от тях имат отпускащ и успокояващ ефект, други стимулират лесното заспиване.
Открийте LUNESTIL®!

·Успокоява и улеснява заспиването

·Осигурява пълноценен сън

·Събуждате се свежи и отпочинали

 
С революционната си дуо-капсулна технология (капсула в капсулата) и мощни съставки, Lunestil ® e с комплексно действие за лесно заспиване и пълноценен нощен сън, за да се събуждате свежи и отпочинали на сутринта!
 
 
Външната капсула на LUNESTIL® съдържа 80 mg масло от лавандула (Lavandula Angustifolia Mill.), което се освобождава и усвоява скоро след приема. Успокояващите и отпускащи свойства на лавандулата Ви подготвят за качествен нощен сън.
Вътрешната капсула на LUNESTIL® е с технология на удължено освобождаване и постепенно доставя съставките в организма приблизително 1 час след приема. По този начин действието на LUNESTIL® продължава след като сте заспали, за да Ви осигури спокоен и качествен сън. Вътрешната капсула съдържа пасифлора, мелатонин и витамин B6.
 
LUNESTIL®  не причинява привикване, пристрастяване или сънливост след събуждане.
Научете повече за съня на www.lunestil.bg
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
[1] Национален стрес тест „Лека нощ“, бТВ 2016 г.
[2] Chattu VK, Manzar MD, Kumary S, Burman D, Spence DW, Pandi-Perumal SR. The Global Problem of Insufficient Sleep and Its Serious Public Health Implications. Healthcare. 2019; 7(1):1. https://doi.org/10.3390/healthcare7010001