Цинкът подсилва имунитета

Цинкът подсилва имунитета

Публикуван: 12.01.2012

Прегледи: 23

Редовният прием на цинк в препоръчваната дневна доза от 15 мг подсилва имунитета през есенно-зимния период.

Определени минерали и витамини в точни дози могат да укрепят имунитета. Цинкът е един от тези важни за всеки човешки организъм минерали и не случайно си е спечелил наименованието „защитник“ на нашия организъм.

Цинкът играе ключова роля в процеса на образуване на клетките, включително и на тези от тях, които работят за имунната защита на човека. Той участва в състава на ензими, които помагат на раните бързо да зараснат. Същите тези ензими укрепват лигавиците. Ако на организма не достига цинк, защитните сили отслабват. Появява се проблем с лигавиците, а това от своя страна води до лесно възпаляване на устата, носа, бронхите.

Цинкът подпомага образуването на имуноглобулините – белтъците, които се грижат за изграждането на имунни антитела. Клиничните проучвания доказват, че точно определени дози цинк са необходими за производството и нормалната дейност на тези така важни клетки на имунната система.

Американски учени са установили, че цинкът освен да укрепва имунната система може и да повиши активността на T-клетките – лимфоцитите, които унищожават опасните вируси и бактерии. Затова се смята, че цинкът е един ефикасен метод за повишаване на защитните функции на имунната система и за превенция на инфекции, при които антибиотичното лечение не е ефикасно.

Цинкът спомага и за образуването на витамин D, което също така засилва имунитета.

Препоръчителният дневен прием в активния период на настинките и гриповете е 15 мг цинк на ден в продължение на около 3 месеца.

Вижте още по темата за цинка и другите ползи от приема на този изключително важен за всеки човешки организъм минерал ТУК.