Валмарк България отчита над 60% ръст на продажбите си за 2007 г.

Валмарк България отчита над 60% ръст на продажбите си за 2007 г.

Публикуван: 04.08.2008

Прегледи: 8

Новият управител на компанията е г-жа Десислава Райчинова – Митева

Лидерът на пазара на хранителни добавки у нас Валмарк България отчете над 60% ръст на продажбите си за 2007 г. Това е втора поредна година, в която компанията отчита значително нарастване на продажбите си в България, след като през 2006 г. приходите й нарастнаха с над 50 %. Това съобщи за българските медии новият управител на Валмарк България Десислава Райчинова – Митева.

Българският пазар на хранителни добавки /OTC, non-registered/ за 2007 г. възлиза на над 40 млн. евро по цени на рафта, като ръстът на пазара за 2007 г. спрямо предходната 2006 г. е 26.9%. За 2007 г. пазарният дял в стойност на Валмарк България достигна 12%, като вторият в бранша е с 2 пъти по-малък пазарен дял (източник IMS).

Според данните, предоставени от г-жа Райчинова на българските медии, всички стратегически продукти в портфолиото на Валмарк България са или пазарни лидери в съответните категории или присъстват в топ 3 по продажби. Като пример за лидерство в своите сегменти могат да бъдат дадени АртроСтоп Плюс – за ставни проблеми, ГинкоПрим Макс – за по-добро кръвооросяване на крайниците и по-добра памет, Уринал – при проблеми с пикочните пътища. Отскоро Валмарк България предлага на българския пазар и нов продукт – Диалевъл, за подпомагане на един от най-значимите социални проблеми диабета.

Десислава Райчинова – Митева наследи на поста досегашния управител на Валмарк България Еуген Антохи, който вече има нови функции в компанията, свързани с нейното разширяване към нови пазари. Г-жа Райчинова-Митева е част от екипа на Валмарк от самото създаване на българското представителство на компанията през 2006 г., като заемаше позицията на маркетинг мениджър. Тя има богат опит в областта на маркетинга и продажбите на бързооборотни стоки и е заемала различни маркетингови позиции във водещи компании като Юниливър България, където е работила 5 години. Започнала е кариерата си в Рейнолдс – България. Десислава Райчинова – Митева притежава магистърска степен по „Икономика” от СУ „Климент Охридски” и има редица квалификации в областта на маркетинга и продажбите, сред които Advanced Certificate of Marketing от Chartered Institute of Marketing, Великобритания.

Валмарк е един от най-бързо развиващите се производители на хранителни добавки в Европа като в своя сегмент компанията е на първо място по продажби в Централна и Източна Европа. Стратегическа цел на мениджмънта на Валмарк е до 2012 г. компанията да се утвърди сред трите най-големи в Европа, а до 2017 г. да заеме лидерска позиция на европейския пазар на хранителни добавки.

През месец май 2008 г. Валмарк закупи част от портфолиото на фармацевтичната компания от САЩ Bristol – Myers Squibb. Така Валмарк вече има право да произвежда и дистрибутира част от лекарствените продукти на американската компания не само в Република Чехия, но също така и в Словакия, Унгария и Полша, където Валмарк има свои представителства.

Заводът на Валмарк, който се намира в Тринец, Република Чехия, е сертифициран по системата GMP /Good Manufacturing Practice/ - стандартът за сертифициране на производители на лекарствени средства. Хранителните добавки на Валмарк се произвеждат в същия завод и със същото оборудване, както и лекарствените средства, което гарантира тяхното качество. Всяка година от завода на Валмарк излизат 800 млн. таблетки и капсули.