До какво води липсата на магнезий?

До какво води липсата на магнезий?

Публикуван: 28.04.2014

Прегледи: 6084

С настъпването на пролетта настъпват множество промени както в природата, така и в нашето ежедневие. Температурите се вдигат, а ние започваме с усиления спорт, за да влезнем във форма след зимния застой. Обилното потене вследствие на тренировките и високите температури води до загуба на минерали, като един от тях е жизненоважният магнезий. А недостигът на магнезий може да доведе до множество проблеми...

Магнезият (Mg) е минерал, необходим за нормалното функциониране на нервната система и мускулите, за енергийния метаболизъм на организма. Той се нарежда на четвърто място по съдържание в организма и преди всичко се намира в костите и зъбите и е необходим за поддържане на нормално кръвно налягане, скорост на метаболизма и сърдечната честота.

Липса на магнезий в организма

Липсата на този минерал в тялото може да доведе до безсъние, високо кръвно налягане,  мускулни крампи и остеопороза. Мускулните крампи са важен знак за липсата на магнезий, като те се проявяват под формата на остри мускулни контракции както по време на тренировка, така и при нормални, ежедневни дейности или дори по време на сън. Друг симптом на липса на магнезий е хроничната умора, която повечето хора се опитват да преборят с висока консумация на кафе, кола и чай. За съжаление тези възбуждащи напитки повишават нервно-мускулната възбудимост и задълбочават умората. Освен това, недостигът на магнезий увеличава нервното напрежение и раздразнителността.



Как да си набавим магнезий?

Човешкото тяло си набавя магнезий чрез храната, но много често това не е достатъчно, за да се осигури необходимата дневна доза. Особено когато човек комбинира активното спортуване с хранителен режим, рискът от недостиг се увеличава.  Освен това, част от магнезия не се усвоява, ето защо е препоръчителен комбинирания прием с витамин B6. Витамин B6 спомага за по-доброто усвояване на магнезия в стомашно-чревния тракт и по-добра абсорбция в клетките. В допълнение към това, витамин B6 намалява чувството на умора и изтощение и поддържа нормалното функциониране на имунната система.

Още интересна информация и промоции може да намерите, като посетите страницата със статии на Клуб Здраве Wavita

Набавяме ли си достатъчно магнезий?
11.07.2016

Набавяме ли си достатъчно магнезий?

Човешкото тяло си набавя магнезий чрез храната, но много често това не е достатъчно, за да се осигури необходимата дневна доза. Дори и когато приемаме допълнително магнезий, голяма част от него не се абсорбира и се изхвърля от тялото. Ето защо трябва да сме сигурни, че приетият магнезий действително бива усвоен.

Прочети повече
Прегледи: 103
Магнезият намалява образуването на камъни в жлъчката
10.07.2010

Магнезият намалява образуването на камъни в жлъчката

Увеличеният прием на магнезий чрез хранителни добавки може да намали риска от формиране на камъни в жлъчката, според ново проучване, проведено в САЩ.

Прочети повече
Прегледи: 327