Следпразнично разтоварване – хром за отслабване

Следпразнично разтоварване – хром за отслабване

Публикуван: 15.01.2014

Прегледи: 2424

Празниците отминаха, но излишните килограми, натрупани по време на двуседмичния престой до отрупаната трапеза, започват да бъдат трън в очите на всеки от нас. Липсата на време за редовен спорт и забързаното ежедневие допълнително възпрепятстват желанието ни да намалим сантиметрите на талията си и да регулираме теглото си.

Преди да прибързваме с необмислени диети е хубаво да разберем как действа човешкият метаболизъм. Всички знаем, че това е обмяната на веществата в тялото. Тази обмяна включва както разграждане на веществата, които приемаме чрез храна, така и изграждане и обновяване на тъканите. Темповете на тези два процеса зависят от фактори като редовното хранене и физическото натоварване.

При отслабване човек трябва да се стреми към ускоряване на разграждането на мазнини, а не на мускулна маса. Натрупването на мускулна маса води до ускоряване на метаболизма, тъй като не бива да забравяме, че мускулите са главни центрове за изгаряне на калории. За съжаление обаче много от съвременните диети водят повече до загуба на мускулна маса, отколкото на мазнини, което може да доведе до негативни последици върху тялото ни.

Тук идва ролята на една не толкова позната, но изключително важна субстанция – хромът. Хромът е един от жизненоважните за организма микроелементи. Той играе ключова роля в метаболизма на въглехидратите, защото заедно с ниацина участва в създаването на съединение, наречено GTF – глюкозно-толерантен фактор, т.е. хромът е небходим за правилното действие на инсулина и нивото му в кръвта. Основната задача на инсулина е подпомагане на усвояването на глюкозата, чийто основен източник са въглехидратите. По този начин глюкозата се приема от клетките, вместо да остава в кръвта, чрез което те се сдобиват с повече енергия. Следователно хромът играе важна роля при усвояването на въглехидрати от тялото, изгарянето на мазнини и повишаване на енергията в клетките. В допълнение към това редовният прием на хром спомага за намаляване на глада за сладко, както и поддържане на здравословни нива на кръвна захар.

Ето защо е изключително важно да включим хром в хранителения си режим. Хром пиколинат се счита за най-добрият източник на хром. Бирената мая е сред най-богатите източници на този микроелемент, но храни като царевица, ябълки, цвекло, домати, пшеничен зародиш, пълнозърнест хляб,  трици, сладки картофи, черен пипер, мащерка също имат високо съдържание на хром. Независимо от това приемането на тези храни не би могло да осигури минималната препоръчителна дневна доза от 200 мкг хром.