Walmark публикува финансовите резултатите за полугодието

Walmark публикува финансовите резултатите за полугодието

Публикуван: 07.05.2007

Прегледи: 13

Фармацевтичната компания Walmark достигна нов ръст през първата половина на бизнес годината.

Walmark публикува резултатите си за първата половина на бизнес година 2006/07, т.е. от юни до ноември 2006. (Всяка бизнес година обхваща периода от 1 юни до 31 май на следващата година.)

През този период чешката компания Walmark достигна продажби от 761 млн. чешки крони, което означава растеж за полугодието от 11% в сравнение със същия период през изминалата година.

Консолидираните продажби на цялата група Walmark, включващи продажбите на компанията майка и тези на дъщерните дружества, надвишават 1,305 млн. чешки крони през първата половина на бизнес годината, с което надминават нивото от предходната година с 21%.

„Динамичният ръст на Walmark потвърждава реалистичността на нашите планове и затвърждава очакванията ни за бърз растеж на продажбите на фармацевтични продукти до края на бизнес година 2007/08, което напълно ще компенсира загубите от продажбата на филиала за напитки с дял от общите продажби през 2004 г. от около 50%”, заяви Генералният Директор Томас Мацура.

Най-сериозният източник за по-нататъшен ръст на компанията остава укрепването на външнотърговската дейност и разширяването на дейността на Walmark на нови пазарни сегменти. В мрежата на осемте чуждестранни представителства на Walmark в Чехия, Словакия, Полша, Румъния, Унгария, Украйна, Литва и България, най-динамичен растеж от над 50% спрямо изминалата година беше регистриран в клоновете в Румъния, Литва и България. Г-н Мацура коментира така:

„Walmark държи лидерска позиция на пазара на хранителни добавки, не само в Чехия и Словакия, но също така и в Румъния и България. В Полша сме на второ място, а в Унгария и Литва за момента заемаме трето място.”

Наред с продажбите в нашите чуждестранни представителства, благодарение на новите дестинации Walmark достигна за полугодието ръст от 1/3 в износа си към трети страни. Понастоящем Walmark осъществява износ за 20 държави, както в Европа, така и в Далечния и Среден Изток. От целия обем на общите продажби на групата Walmark, основната част се реализира на външни пазари.

Въпреки че бизнесът с хранителни добавки ще остане наша основна дейност, ние очакваме също така и увеличение на продажбите на фармацевтични продукти в бъдеще.”

Понастоящем Walmark предлага на пазара пет фармацевтични продукта (Septofort – медицински препарат за приемане при симптоми на възпалено гърло, Vitamin E, Trigrip – медицински препарат, който може да се закупи без рецепта (ОТС) при симптоми на настинка и грип, Emoxen Gel – анти-ревматичен продукт за локално третиране при ревматична и неревматична болка в двигателната система и Ambex – за третиране на кашлица. До края на 2007 г. се очаква Walmark да лансира още три фармацевтични продукта.

С миналогодишното придобиване на компанията Аминостар – водещ производител на хранителни добавки за спортисти, Walmark навлезе в нов пазарен сегмент. Понастоящем Walmark се фокусира изключително върху изграждането на нова производствена база, което ще даде възможност за увеличаване на производствения капацитет, като същевременно се въведат стандарти за качество съгласно изискванията за фармацевтично производство. Приоритет в тази сфера са и иновациите в асортимента, и разработването на външните пазари.

Според предварителна информация за 2006 г., компанията Аминостар е достигнала полугодишен ръст на вътрешния пазар от 26% или 102 млн. чешки крони.

Към 31 ноември 2006 г. служителите в групата Walmark достигат 902, като 418 са наети в компанията-майка в град Тринец.

Компанията Walmark е основана през 1990 г., като постепенно дейността й се развива в различни направления. От няколко години компанията е заявила своята стратегическа ориентация към фармацията и след продажбата на селскостопанския си отдел през 2001 г. и на значителна част от дела си в отдела за безалкохолни напитки в края на 2004 г., сега тя изцяло е концентрирана в производството на хранителни добавки и лекарствени средства. През 2001 г. компанията се трансформира от дружество с ограничена отговорност в акционерно дружество, понастоящем с девет акционера.

Още интересна информация и промоции може да намерите, като посетите страницата със статии на Клуб Здраве Wavita