Когато животът изведнъж ни се стори безсмислен...

Когато животът изведнъж ни се стори безсмислен...

Публикуван: 08.10.2018

Прегледи: 2812

Изпитвате дълбоки съмнения в себе си и всичко с което се захванете. Сякаш цялото щастие се е изпарило от заобикалящия ви свят и вече нищо не ви доставя удоволствие. Познато ли ви звучи? Е, някои наричат това състояние – burn-out.

Доказано е, че всеки трети човек преминава през подобни състояния поне веднъж в живота си. Кога обикновено се случва това? До голяма степен всичко е породено от обстоятелствата. Да кажем, че от години работите на позиция, която изисква ежедневна комуникация с много хора. Работата е изключително предизвикателна, но вие си я харесвате и се стараете да я вършите колкото се може по-добре. Прилагате същото старание и отдаденост и към близките си хора. Логично не ви остава много време за почивка, какво остава за хобита и малки удоволствия. Така лека полека умората взима надмощие. Въпреки това стискате зъби и продължавате да опъвате струните на максимум. И един хубав ден всичко се сгромолясва...

Не можете да карате на пълни обороти вечно

Изведнъж се появява световъртежа, чуствате се отпаднали и цифрите върху фактурите, които приключвате, стават триизмерни и започват да танцуват върху листа. Будите се рано сутрин и чувствате една странна празнина в себе си. Липсва ви мотивация и сила да се изправите. Питате се как се озовахте в това положение и какво може да означава всичко това. Ако все пак се опитате да свършите нещо, започвате да възприемате света около себе си като безразличен наблюдател без грам емоция и интерес. Психичните прояви на бърнаут-а са подкрепени и от различни физически такива.

Не подценявайте продължителната умора

Сред физическите симптоми се нареждат и болките в мускулите и кръста, високото кръвно налягане, повишената податливост към  заразни болести, рязкото качване или сваляне на кг, главоболието и безсънието. Всичко това неминуемо води и до проблеми вкъщи и на работа. Затова е важно да се вземат мерки навреме и да не се пренебрегват тези на пръв поглед не толкова сериозни оплаквания. В днешно време повечето хора възприемат стреса и умората като нещо нормално. И това, че се прибирате като зомбита вкъщи не ви прави никакво впечатление. Дори не се и замисляте защо нямате сила да говорите, камоли да се смеете.  Просто се отпускате на дивана пред телевизора, а след това се претъркулвате в леглото и така ден след ден. Това, обаче, може да е явен признак за проблем.

Променете начина си на живот драстично

Една от най-важните стъпки за връщане отново към здравословния ритъм на живот е коренната промяна на ежедневието. Нужно е да се научите да си почивате повече, да повярвате отново в себе си и да се радвате на малките неща в живота. Промяната на средата дори и за кратко (например по-дълго пребиваване сред природата) също помага. Разговор с психолог също не би навредил. И все пак имайте предвид, че колкото по-дълго време пренебрегвате проблема, толкова по-трудно ще ви е да се завърнете към предишното си АЗ.

5 стъпки към добро ментално здраве

Набележете си някаква цел:

Това не означава да започнете да се стремите към непостижимото. Просто се насочете към това, което ви доставя най-голямо удоволствие като да започнете онзи курс по испански, който всеки път отлагате, да се заапишете на уроци по танци или да си купите кънки и да ги подкарате.

Приключете с токсичните взаимоотношения:

Недоразумения, стари грешки, неразрешени спорове – всички те затлачват системата ви. Направете първата крачка към разрешаването им. Ако отсрещната страна не отстъпи, по-добре вие го направете. При всички положения ще се почувствате по-добре.

Научете се да казвате Благодаря по-често:

Направете комплимент на колега за новата му прическа, на съседката за вкусния сладкиш или на приятел за правилния му избор на място за среща. Всичко което правите, ще се върне към вас десетократно.

Не се плашете от провала:

Човешко е да се греши. В крайна сметка всеки се учи от грешките си и то през целия си живот. Освен това, ако открито признаете, че сте сгрешили, останалите ще ви уважават много повече.

Подхранвайте мозъка си с енергия:

Понякога мозъка ни просто се нуждае от допълнително подхранване. Бихте могли да се възползвате от благотворните ефекти на гинко билобата. Листата на гинко съдържат изобилие от ефективни субстанции (терпенолактони, флавонгликозиди и др.) с уникално биологично действие. Екстрактът от Гинко Билоба се съдържа в редица хранителни добавки за стимулиране на когнитивните функции и умственото представяне, които можете да намерите в почти всяка онлайн или физическа аптека.

Златните 4 съвета на доктор Цакова за отлично здраве на мозъка
12.07.2016

Златните 4 съвета на доктор Цакова за отлично здраве на мозъка

Както всеки друг орган в тялото ни и мозъкът се нуждае от определени елементи, за да функционира правилно и да се радваме на „бистър ум“. Лесно можем да повишим капацитета на мозъка си и да му помогнем да бъде отново във форма, дори и в по-напреднала възраст.

Прочети повече
Прегледи: 2812
Д-р Цакова, невролог: Нарушеното кръвооросяване има пряка връзка със загубата на памет
07.07.2016

Д-р Цакова, невролог: Нарушеното кръвооросяване има пряка връзка със загубата на памет

 Д-р Цакова, водещ невролог във ВМА: Винаги се е смятало, че основно хора в напреднала възраст страдат от нарушения в паметта. Но при съвременния начин на живот с високи нива на стрес, липса на движение, нездравословно хранене, тютюнопушене и др., все повече млади хора имат симптоми на нарушено кръвооросяване.

Прочети повече
Прегледи: 2812