Да не се боим от възрастта!

Да не се боим от възрастта!

Публикуван: 17.01.2007

Прегледи: 15

Проектът: „Приятели на всички поколения” посочва най-честите страхове, които се появяват с възрастта.

В рамките на своя проект ОСО (Обща социална отговорност) Walmark, производител на хранителни добавки и лекарства, наскоро започна нова кампания наречена „Девет мита за остаряването”. В момента чешкото общество значително застарява. По информация на Статистическия институт през 2035 г. хората на възраст над 60 години ще съставляват една трета от Чешкото население в сравнение със сегашната ситуация  (17% от населението). Социологическите изследвания сочат, че съществуват много погрешни мнения, стереотипи, а също така и погрешно тълкуване за процеса на остаряване. 
 

„Започнахме проекта „Девет мита за остаряването”, защото качеството на живот на по-възрастните граждани на Чешката Република се влияе от голям брой предубеждения свързани с напредването на възрастта. Често се наблюдава директна форма на дискриминация на базата на възрастта. Възрастните граждани въздействат на мнението на другите поколения. Те влияят на желанието за приемане на необратимия процес на стареене в жизнен план на по-младото поколение и поемане на отговорност за собствения живот и здраве” каза прес аташето на Walmark Катерина Ондрейкова.

Информацията предизвиква голям шум в критичния модерен свят. Колкото повече информация има човек, толкова по-лесно взима решение като приема отговорностите за собствените си решения. Желанието да приеме остаряването в личен план е също право пропорционално на информацията или предубежденията, който всеки индивид има. В рамките на проекта „Приятели на всички поколения” уважавания чешки геронтолог Д-р Зденек Калвач, социоложките Рената Седлакова и Люси Жидовицова и експертите от Евангелистката църква и Чешките братя обединиха подкрепата си и формулираха деветте най-широко разпространени предубеждения във връзка със остаряването.

Те са:

  • Остаряването и здравето
  • Остаряването и работата
  • Остаряването и възрастта
  • Остаряването и страхът
  • Остаряването и семейството
  • Остаряването и секса
  • Остаряването и самотата
  • Остаряването и движението 

Носители на такава информация в кампанията „Девет мита за остаряването” са пакет от информационни брошури на Walmark. Всеки пакет брошури съдържа описание на един от митовете и предлага съвети и информация по отношение на това как да се справим с гореспоменатите житейски ситуации по един лесен начин. Всички брошури съдържат номера на 24-часово работеща телефонна линия.

Кампанията „Девет мита за остаряването” създава един иновационен подход за използването на продуктите от клиентите като средство за информация  за цялото общество. Модерните тенденции на социално популяризиране и образоване на възрастните е опит за нови форми и възможности за информиране на обществото.

Маркетинг директорът на Валмарк заявява : „Заедно с нашите продукти информацията за най-широко разпространените митове за възрастта, или с други думи страхове, ще достигне стотици хиляди от нашите клиенти чрез фармацевтичната мрежа. Целта на тази дейност е да накара цялото общество да осъзнае факта, че възрастта не е болест, а етап от човешкия живот. Един отговорен подход към нашето собствено здраве би ни позволил да достигнем дълбока възраст в прекрасно здраве. Необходимо е да намерим смисълът на отстояване на собствените ни права и да прибавим живот към годините, а не само години към живота.”

Още интересна информация и промоции може да намерите, като посетите страницата със статии на Клуб Здраве Wavita