7 задължителни хранителни добавки, които трябва да приемате след 40

7 задължителни хранителни добавки, които трябва да приемате след 40

Публикуван: 19.10.2017

Прегледи: 2487

Макар на 40 да сте все още млади и красиви, метаболизмът ви неизменно започва да се забавя. Затова е необходимо да започнете да подпомагате функциите на организма си, като му осигурите нужните вещества, с които той да се “зарежда” и да продължава да изпълнява правилно своите функции. По-долу ще откриете 7 основни хранителни добавки, които ще ви съдействат в това начинание.

Преди обаче да ви разкрием кои са те, е важно да знаете, че тези вещества могат да бъдат набавени по различен начин. Някои хранителни продукти например ги съдържат. Вие избирате дали да промените режима си на хранене, или да ги приемате под формата на хранителни добавки. И двата варианта са добро решение. Така например, ако тялото ви страда от недостиг на витамини, е препоръчително да си ги набавяте под формата на хранителни добавки, тъй като там концентрацията им е значително по-висока, отколкото в съвременните храни. Съветваме ви също така да се консултирате с вашия лекар, за да сте сигурни, че сте се спрели на правилния за вас продукт и за да избегнете рисковете, които носи със себе си самолечението.

#1 Магнезият има съществено значение за здравето, тъй като спомага за регулирането на кръвното налягане. В допълнение, той ще държи под контрол нервната ви система и ще ви накара да забравите храносмилателните си проблеми. Не пренебрегвайте магнезия - той участва във всички функции на органите. 

#2 Омега-3 мастни киселини са нужни на най-големия орган в човешкото тяло - кожата. Подпомагат също така подържането на мозъчното здраве, допринасяйки за избягването на проблемите с паметта и концентрацията. Не по-малка заслуга имат и в извайването на добрата фигура, тъй като е доказано, че тези, които имат достатъчно количество Омега-3 мастни киселини в организма си, се справят по-добре с контролирането на килограмите.

#3 Калцият е препоръчително да се приема под формата на хранителна добавка на всеки два месеца, за да запази костите ви здрави и силни. Калцият също така помага на тъканите ви да заздравяват по-бързо. Ако не желаете да приемате хапчета, то тогава трябва да включите в менюто си повече броколи, бадеми, спанак и тофу (соево сирене).

#4 Пробиотиците се грижат за здравето на стомаха и се нуждаете от тях за добро храносмилане и правилен метаболизъм. Киселото мляко е най-богато на пробиотици, затова айранът и тараторът трябва да са добре дошли на вашата маса.

#5 Калият е необходим през целия ни живот, защото участва активно в превенцията на инфарктите и поддържа здравето на сърцето. Затова е задължително да си правите редовни кръвни изследвания и да следите нивото на калия в организма си.

#6 Витамин D нормално се генерира от кожата с помощта на слънцето, но, за съжаление, няма вечно лято. Освен това, както знаете, слънчевите лъчи могат  да бъдат опасни. Така че е препоръчително да си набавяте допълнително количество от този витамин посредством хранителни добавки.

#7 Витамин B12 се съдържа в пилешкото месо, рибата и млечните продукти. Този витамин е необходим за еластичността и свежия вид на вашата кожа, придавайки й здрав и сияен вид.